Kalle 69 år!

Min gamle vän Kalle har fyllt 69 år i februari, men det var först idag som han fick sitt grattiskort, då jag gått på sparlåga det här nya året.
Jag valde vitt, svart, grått och lila som väl passar ihop.
 
Två punchade sköldar med ett "K" som ser ut att vara på promenad :)  Bakre papper är silvrigt regnbågsskimrande och det främre av samma papper som stommen - lila linnepressat. Det grå vackra bandet är ca 2 cm brett.
 
Kuvertet gjorde jag i prickpressad vit cs.
 
Framsidan i vit linnepress stansade jag ut med en die. Slips, siffror, hatt och brickan med namnet ligger på puffade limremsor. Slipsen stämplade jag bitvis utanför medan hatten fick ligga på sned och därför rymdes. Det lilla tuggbenet till höger om namnet tyckte jag passade bra in, då Kalle älskar hundar och är fodervärd till en liten herre som heter Zorro. Hatten fick en liten lila pärla.
 
Insidan med hälsningen med två utstansade brickor med dekorhål, det grå bandet och några pärlor i lila. Den vita brickan med hälsningen ligger också den på puffade limremsor.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0