Nina har fyllt år i måndags.

Sonens flickvän Nina fyllde år i måndags och han ville att jag skulle göra ett kort till henne.
Fåglar och pussel var ledtrådar som jag fick och utgick ifrån.
 
Vackert DSP från SU med kolibrier. Flera ark har glansiga motiv, som här på kortets framsida. Jag stansade ut ett pussel och lade till två bitar med "Nina 25".
 
Vacker band från SU, likaså blinget med tre pärlor. Pippin fick ett blingigt öga.
 
Närbild.
 
Insidan gjorde jag först utan fåglar, men sedan klippte jag ut för hand och limmade fast. Nere till höger stämplade jag små blommor till ett halvt hjärta och blingade det.
 
Grattis stansade jag ut i fem lager och embossade det översta lagret. Lade sedan en matchande platta under. Kommer från SkapatAv i Sverige.
 
Jag gjorde dessutom ett pussel med en bild på Nina. Pyssligt värre, då jag limmade sex lager bitar x 16. Till pusslet gjorde jag en liten påse i cellofan. DSP från samma serie som resten av kortet.
 
Istället för ett kuvert gjorde jag en vacker påse, utifrån Pootles mall. Handklippte ut en blank färgglad kolibri och limmade fast över samma pippi på påsen.
 
Insidan hade också ett fint mönster.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0