Tobbe har blivit uppvaktad idag!

Tobbe, min fine gamla fd kollega fyllde 70 år i veckan och bjöd på tårta, eller snarare tårtor efter gudstjänsten idag. Ingela, vår "personliga" konditor hade piffat till ett flertal smarriga tårtor, varav jag kunde mumsa en Pavlova med så där seg maräng och blandade bär och frukter som topping. det kunde inte bli mer perfekt.
Men tillbaka till Tobbe och det han fått av mig. Jag gjorde ett slitrent kort i sobert blått, lite kungligt rent av, med både mönstrat papper DSP och blankt papper.
Dessutom fick jag tips om att baka något till honom, så en stor glasburk med Kardemummakakor, runt 100 stycken, så enbart till hans ära gick jag ut och köpte helt vanligt vetemjöl. ;)
Burken dekorerade jag för att matcha kortet. Modellen till kortet kommer från Lisa Curcio.
Men nog skrivet...här kommer lite bilder.
 
Dies och stämplar "70" från Stampin Up, DSP och blankt blått papper från samma företag. Jag stansade ut cirklar och plattorna under siffrorna vilar på en genomskinlig remsa, som gör att de ser ut att sväva. Bakom skymtar ett vitt motiv.
 
Ett ankare och ett brett voileband i rosett. Här syns mönstret lite upplyst. Linnepressat vitt papper.
 
Kortet vilar lite bakåtlutat när det är uppfällt, så det här är den tvådelade framsidan.
 
Baksidan rymmer hälsningen.
 
Bakom "70" syns en ring med ett kors samt en duva. Det var vansinnigt svårt att fota med kameran, men nästa bild tog jag med mobilkameran, och då syns det bättre hur fint det är.
 
 
Blankt blått papper och det vackra vita lätt randiga papperet. Utstansade med två olika dies och sedan limmade jag dem omlott. Det är verkligen det här som Tobbe har i ryggen. En Gud som bär, genom sorger och bedrövelser och genom lycka och välgång och framtidstro.
 
En påse till kortet efter Sam "Pootles" modell.
 
Så den stora kakburken ur några vinklar. Locket fick det vackra DSP i blått och bandet finns både i kortet och som påsens handtag.
 
Extra fint att kakorna egentligen heter Marias kanelkakor, men jag älskar kardemumma, så det fick bli så och det passar Tobbe riktigt fint! Dessutom heter hans ena dotter Maria, så han får väl lov att bjuda henne på några godbitar också, och inte äta upp alla själv. 
 
 
Två tags med samma punch topper från SU.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0