Aneta & Peter <3

Jag fick en inbjudan till bröllop och igår var det äntligen dags.
Jag hade självklart tillverkat ett kort, men sjöng även två sånger under vigseln varav den andra delvis tillsammans med parets 7-åriga dotter. 
Sedan satte vi av i en långsam kortege med brudparet längst fram i nerkabbad jänkare, till familjens hem där festen tog vid med trevligt sällskap, god mat, dans och musik.
Men här är kortet och några av paketen.
 
 
Bröllopet gick i vitt och lila, men innan jag visste det hade jag gjort ett kort som gick i grönt. Den fina dien med ett hjärta och "ja" köpte jag via internetbutik. Hjärtat stansade jag ut i flera lager guld. Deras namn ligger på två plattor och fästes på bandet som stängde kuvertet.
Även om jag först valde grönt fick det en mening, i att jag som arbetar i kyrkan oftast stöter på den gröna färgen där, som står för växande. För Aneta och Peter handlar det om att fortsätta att växa ihop och att hålla familjen trygg, men den lila färgen i kyrkan handlar om passion och lidande, efter det engelska ordet passion. Att hålla passionen och kärleken vid liv, ibland på sparlåga (ömheten är passionen i vila) och ibland blossande. Men lidandet är en del av kärleken, och man skulle kunna säga att det är priset som vi betalar när vi älskar. När ens käresta drabbas av sjukdom går kärleken in i ett annat läge under en period, för att sedan kunna återhämta sig. Den andra sången som jag sjöng; Änglavakt (John Lundvik), var ett önskemål från bruden, då den betytt mycket för dem under en lång tid, och visar just på ömheten som får råda.
 
Linnepressat papper.
 
Framsidan i ett första utkast...
 
...men efter att sångerna bestämts valde jag att lägga till ett hjärta. Min första tanke var att två hjärtan blir ett, men i den ena sången sjöng jag "Våra hjärtan slår i takt", och då passade det bättre med två. Ett utstansat kyrkfönster passade bra, då de gifte sig i Luleå domkyrka.
 
Ljusgröna blings. Några vita blommor, och maken till att passa ihop med Anetas brudbukett, som blanda annat innehöll vita rosor och vita prärieklockor.
 
Här skymtar några gröna pistiller och tunna metalltrådar under blommorna.
 
Insidan som fick en lila trippelrosett istället för den ursprungliga gröna. Extra roligt är att paret på bilden liknar Aneta och Peter sett till deras hårfärg och frisyrer. Jag målade hud och hårfärg med akvarellpennor och textade för hand runt kanterna på den vita skimrande vita plattan, som stansades ut med dien med stygn.
 
Det största paketet med skimrande papper i lila och vitt papper med små upphöjda prickar. Skirt ljuslila band.
 
Ovansidan.
 
Ett mindre paket med en lavendeltvål i plåtask fick en extra kostym. Samma typ av ljuslila papper som det vita på förra paketet. Utstansade tags och ännu ljusare lila band. Alltsammans från SU.
 
:)
Ska du också uppvakta någon eller vill beställa något annat av mig - Kontakta mig så kommer vi överens.
Välkommen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0