Selina <3

Igår fick jag ett telefonsamtal från en kär vän som berättade den tråkiga nyheten att en gemensam bekant förlorat sin ofödda dotter, bara några veckor innan födseln.
Det är otroligt sorgligt när sådant händer, och det är verkligen inget jag skulle önska ens de jag har svårt att tycka om. Kanske var det inte meningen att detta lilla liv skulle ha en framtid här på jorden, men saknaden efter hennes liv kommer nog för alltid att finnas i hennes familj.
Jag har gjort ett kort som har överlämnats till föräldrarna ikväll.
Dessvärre är jag fortfarande inte vän med min kamera...
 
 
Double pillar card med en sida av plast. Jag lade tjock gesso på en stencil med en vinge på och innan det torkade helt strödde jag ett skimrande glitter från SU. En liten diamant från samma företag, likaså DSP. Stansade ut den lilla ringen med en ängel från en nätbutik i fyra lager med det översta i skimrade vitt och textade med en ljusgrå kalligrafipenna.
 
Baksidan fick första raden från en otroligt fin sång: "Det blir något i himlen för barnen att få".
 
Ovanifrån ser man hur kortet är konstruerat.
 
Ryggen med det vackra papperet som skimrar i regnbågens alla färger och lite till när ljuset faller rätt.
Sammantaget ett väldigt enkelt kort som ändå säger så mycket. Det blir vackert med den nakna vingen på ett genomskinligt plastark. Det är som att det visar hur skört livet är och hur nära livet och döden står varandra...bara ett kort andetag skiljer dessa åt. Jag tillhör inte skaran som tror att vi blir änglar när vi dör, men däremot vill jag nog gärna tro och hoppas att Gud sänder änglar för att hämta hem oss när det är dags. Den enda vingen som jag lade på kortet försvinner in mellan pelarna, som får visa att där Selina är - dit kan vi inte följa nu, men sedan.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0