Birgits val av vinst!

Det var ju Birgit som gissade närmast hur många alster jag gjort på beställning under 2013-2018 i september.
Hon fick välja alster värt 75:- och hon gick all in och lite till.
7 stycken små julgransprydnader blev det, och modellen fick jag från Linda Parker från England. Hon gör många fina alster som hon visar på sin blogg och youtubekanal.
 
Här är mina versioner av hennes fina "pumla"...
De behöver ju inte hänga i en gran, utan kan stå på julbordet som bordsplacering kanske, eller bara för att det ser fint ut och kanske kan smaka gott...om du väljer att lägga en godbit i dem.
Kanske vill du kunna ge bort såna här fina du med...kontakta mig. De kostar 25:-/styck.                     Bor du i Luleå så fixar jag ihop dem, så allt du behöver göra är att fylla dem och knyta ihop hänget.
 
Hon valde 7 askar och i vanlig ordning vill jag inte göra två likadana.
 
Fyra första...
 
...och tre sista.
 
Här ligger alla på rad. Understa bottenplattan är försedd med tejpremsor som Birgit själv får tejpa fast, när hon har fyllt dem. I det här utförandet går de enkelt att skicka med post.
 
Här är mitt första exempel...
 
...
 
När askarna är fyllda, limmas de ihop i botten och snöret knyts ihop och bildar hänget.
Birgit
2018-10-28 @ 17:24:08

Tack, tack för den fina vinsten. De läckra askarna har jag redan planerat för, de ska innehålla små symboliska julpresenter till mina kollegor.

Svar: Tack själv Birgit! Vad roligt att du blev nöjd med askarna. Jag tror säkert att mottagarna kommer bli glada.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0