Vigsel med fest på gång!

Denna gång rustas till fest i kärlekens tecken mitt i smällkalla Norr. 
Jag hoppas verkligen att allt ska gå väl, trots att det utlovats runt -30 grader.
De unga tu har säkert kärlek som värmer gott. :)
 
Deras inbjudningskort gick i silver och skarp orange, och utan stora krusiduller, varför kortet med lyckönskningar också gör det.
Hoppas att ni gillar det!
 
Brudparet heter Andreas och Lisa. Jag lät deras initialer också gifta sig. Minns inte längre vad alfabetet heter, men jag stansade och embossade (emaljerande) i fyra lager. Först i två tjockare vita, sedan två silver.
Det breda bandet har en vintrig känsla med stjärnorna, som kommer att blicka ner på dem under festkvällen.
Blickar ner, gör också min söta ängel i bakgrunden, som för övrigt bär ett silverhjärta i sina händer.
 
Deras giftodatum syns på plattan med deras namn och så en ganska klassisk Bibeltext ~ Kärlekens lov.
Till min stora FASA noterade jag här i datorn att jag stavat ett av namnen fel...
Han heter självklart inte Andeas utan Andreas. Kortet ser nu helt rätt ut, och tack o lov var det enkelt att slita bort felet och göra ny platta. Phiuuu...
Lyckönskingar och önskan om Guds välsignelse över brudparet känna ju klockrent.
 
Jaa...det var det hela det...och som sagt ~Originalkortet har rätt namn på honom...
Det syns inte helt bra, men det vita papperet är embossat med blommor, men oerhört diskret.
Silvrigt kuvert med linnestruktur med en platta med Herr & Fru...Efternamn...
 
 
Busan
2016-02-12 @ 12:47:03

Detta med att ange en bibelvers är så smart...
En hel lång text med bara 1 Kor 13. Tom smartare än en länk :-)

Svar: :) Tack för din kommentar. När man skriver en Bibelhänvisning blir också många nyfikna och slår upp det.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0