Olle fyller år.

En äldre herre fyller år på söndag och jag har fått en beställning.
Han är hantverkskunnig varför jag stansade och embossade några verktyg.
Hoppas att ni gillar.
Elina sa genast hon såg det att det här är ett av hennes favoritkort av alla som jag tillverkat.
 
En embossingfolder från Sizzix som jag färgade in med en mild fin grön nyans, som väl passar till den ljusgröna färgen på papperet. Rutigt band, som ramades in av tvådubbla linjer.
Hammare och såg stansades och embossades två varv för att få lite fyllighet, och monterades på en platta.
Lejonet kändes manligt och bra. En lagerkrans får uppfylla blomsterhyllning och stämpeln och skriften tänker jag visar på ett levt liv, en livsresa, som fortfarande pågår.
 
Insidan fick samma verktyg men enbart stansade. Samma nyanser på papper, samma band men också två brads, i form av stjärnskruvar. 
Sofia
2015-07-30 @ 09:21:15

Helfränt kort! Antar att det tar många timmar att göra en sån framsida.

Svar: Tack! :) Det tar en stund, absolut. Hitta papper, komma på idé som fungerar osv...
Men det är roligt! :D
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0