Lukas fyller 8 år

En liten gosse fyller år på lördag och jag har gjort det här kortet tillhonom.
Han ska få en ny häftig cykel - BMX.
Jag har gjort ett lila kort till Julia tidigare, med samma typ av konstruktion.
 
Det bruna papperet tänkte jag kan passa till en sådan cykel och de strapatser som både den och gossen kommer att hamna i. Stämplade buskagen direkt därpå, men även på en plastfilm (OH), med Mowed Lawn och sedan clear embossade. Klippte till överkanten och la den något nedanför, så att man får känslan av en väg mellan buskarna. Flaggpinnen till höger gjorde jag av en blomsterpinne. Chevronmönstret leder tankarna till grova däcksmärken. 
 
Korten från Tim Holtz. Lite kul med en gammeldags cykel ;)
Här ser man mer av den embossade buskageranden.
 
Här ser man hur kortets mage böljar ut och den är fodrad med OH-film. 
Det syns inte på fotona, men givaren av kortet älskar prickmönstrat, och insidan av "magbandet" är prickigt.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0