Grattis Charlott!

Min urgamla kollega (ja, alltså, vi jobbade som kollegor mellan 1995-1996), fyller ju bara 51 år idag, fredag, och jag ville gratta henne med en liten korg.
Numera är hon ju min chef i egenskap av domprost i min församling.   :)
 
När hon installerades fick hon ett pop-upkort som gick i ljust turkost.
Jag tog upp den färgen, något mörkare då jag hittade en söt bild på en mörk donna, som väl passar både årstiden och Charlott - hon har ju mörkt lockigt hår och har ett härligt barnasinne kvar med glimten i ögat.
Dessutom är hon ju en liten herdinna för ca 80 personer.  ;)
(Charlott kommer från en lantbrukarfamilj, men jag är osäker på om de hade får och lamm i bredd med korna...)
 
Såå, kortet är turkost, men har stommen i ett vackert glaserat papper i ljusa paseller som pendlar mellan grönt, rosa och blått.
Samma papper har jag använt till den lilla gottekorgen, som rymmer en överraksning.
Det sitter en stor brad på ena hjärtat, som påminde mig om det glansiga på papperet. Tyvärr tror jag inte att det syns vidare värst på korten.
Handtaget fick ett skirt band med dubbel rosett, som är svagt ljusgult.
 
Silkepapper i grönt som gömmer 12 röda chokladhjärtan.
Dessa har utrustats med ett Bibelord - Ords. 4:23
 
Jag tycker bättre om den gamla översättningen än den nya, men båda fungerar väl trots allt.
Det är väl det fina med Bibeln - att den alltid fungerar!
 
Nog skrivet - här kommer bilderna...
 
 
Uppe i högra hörnet kan man ana lite av glansen i mönstret.
Det turkosa papperet har en alldeles egen lyster och skimmer.
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0