Marja fyller år!

Min väninna Marja fyller år idag, den 11 juni.
Man ska väl inte avslöja en dams ålder, men datum framgår av kortet om man tittar riktigt noga i den lilla kalendern på framsidan.
Jag har köpt en ny stans i veckan - en liten blomma. Jag stansade ut 5 stycken som jag mjukade upp på en "kudde" och ett runt verktyg. Färgade in kanterna i tre nyanser. Illigt cerice, mörkare lila samt guld. De fick matchande små mittpärlor och så limmade under dem på lite olika blad.
Insidan fick Asylliumblommorna i grönt. Jag stämplade den ena blomman två gånger och stansade ut. Färglade i en blandning av mellanmörk lila och guldskimmer. Fäste sedan på limkudde.
De två övriga blommor fivk en grön stjälk av tunt jutegarn.
 
Hoppas att ni gillar!
 
Jag sprayade en röd glitterfärg, som ter sig rosa på underlaget, för att ge lite extra stuns. Tyvärr ser man inte glittret så mycket på fotot.
Kan du se hennes födelsedag?
 
 
 
När man ser kortet rakt framifrån passar stjälkarna ihop perfekt.  :)
 
Tyvärr syns inte glittret i blommans mitt på fotot, men i verkligeheten.
 
Ajdå :/  luddet finns inte längre där, för där har jag skrivit en hälsning.
En liten bling kommer att pryda insidan när jag bestämt var den ska sitta...
...Den noggranne läsaren märker att detta kort är publicerat tre dagar innan utsatt dag, eftersom hon just idag fick kortet. Blinget som jag  lovade skulle placeras på insidan blev på blommornas mittenknoppar i guld och lila.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0