Mailis fyller 75 år

Pappas sambo/särbo fyller år idag, torsdag, och pappa ville att jag skulle göra ett fint kort.
Jo, det är alltid roligt med sådana uppdrag, men listan på vad som skulle kunna tänkas passa på kortet blev så lång, att jag fick ta till en ny exploderande box. Om ni vill se mer hur det fungerar, så får man en hyfsad förklaring på förra inlägget, om Charlott.
Nu fick i alla fall några saker trängas på samma sida. Det går tyvärr inte så bra att använda alla sex sidorna, utan bara fyra.
 
Nåväl, här kommer bilderna.
 
Typsnittet på stansarna heter Washington. Urläckra! Det syns inte just på bilden, men jag har dragit in grön glitterpenna på bokstäverna.
 
Mailis är en storfiskare, och tycker om att odla. Ser ni "Jonafisken"? ...
 
Hon är händig också, och har en gång i tiden byggt en egen stuga. Ni förstår nog att stugan har liggande röd panel. Bilintresset finns också, som synes.
 
Mailis har arbetat som kontorist, och det passade bra att låta grattishälsningen finnas på den här sidan. 
Uppe i den lilla plattan ska det stå hennes namn och ålder. Grattishälsningens avsändare hamnar nere till höger.
I skrivande stund är de inte fastlimmade, då det är svårt att skriva då.
 
Ja, så till sista sidsan. Mailis är van körsångare och praktiskt lagd även framför symaskinen.
Jag torrembossade bakgrunden med noter.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0