Grattis Mailis, 75 år

Så har jag gjort ännu ett kort till Mailis, som alltså fyller 75 år idag.
Detta kommer från mig, syrran och hennes man.
 
Som syns på bilderna är paketet en brun kartong, varför jag valde att stansa ut en gigantisk vimpel i grungeboard (?)...hmm...ett segt pappersliknande material...direkt på det stansade jag ut och limmade fast ett brunt makulaturpapper.
På det lade jag en mindre vimpel av en papperspåse med gammalt motiv.
Uppanpå ligger ett smalrandigt manchesterliknande rosa cardstock.
Allt inkades med Walnut Stain, Victorian Velvet samt Vintage Photo i olika varianter.
För att följa de kantiga vimplarna stansade jag ut diamanter till textrutor.
Min handstil lämnar en hel del att önska, men jag gjorde så gott jag kunde, efter svettig träning   ;)
 
Slutligen några ljust rosa rosor med blad, och nougatfärgade halvpärlor, innan jag sprayade med Perfect Pearls i grönt. Hoppas att det syns på korten.
Så sattes det hela fast på paketsnöret.
 
Natti...
 
Jag knölade papperna lite och påspapperet limmade jag inte ut i kanterna för att ge lite lyft.
 
 
 
 
...och för att visa hur stort kortet är fotade jag min hand bredvid. Foten kom med liksom lite på köpet...tur att det är dator...fniss...
Bibbi
2013-09-26 @ 00:15:12

Vad fint det blev!

Svar: Tack! Tre lager blev det till slut. Kändes väl som att det passade ihop med både kartongen och Mailis... :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0