Till Brud & Brudgum!

Jag antar att det nu är riktigt säker att inte Brudparet sitter och surfar på nätet och kan tänkas villa in sig på min blogg.
Därför tycker jag att jag kan lägga ut bilderna på kortet, kuvertet samt en liten bonusgåva till dem båda.
Grunnar på att spinka på dem i kyrkan kl 15 också...
 
Kortet går i följets färger:
En dov rosa nyans, rött, brunt, beige och en vintervit (?).
 
Jag letade bland mina papper och hittade ganska lika färger där. Hade velat hitta nålarna med "diamanter" högst upp, som brud och brudgum kommer att ha med vid festen, som jag VET att jag har, dock inte med verkstaden delvis upp- och ner packad.
Därför blev det två nålar med vita hjärtan på istället.
 
Framsidan av kortet har embossad text längst ner till höger: Till Brudparet.
Svårt att fånga i kameran dock.
Den pyttelilla rosetten i brunt ovanför blinghjärtat, är deras egna, som jag fick av Ingela, som färgråd, och som jag lyckades få med.
Jag har vit cardstock, linnepressat, Bling, samt vitt vellum ovanpå. Nya stansar från Nellie Snellen.
 
 
 
 
Insidan fick prydas av noter från den urgamla "Brudmässan", som prästen sjöng under vigseln. (Kolla in årtalet - 1897.)  Den är en sjungen bön om välgång och välsignelse från Gud, för deras kommande gemensamma liv.
:)
De återkommer dels på kuvertet, där gåvan ska ligga, samt på baksidan av kuvertet, och även på kortbasen längst ner. 
 
 
 
 
Stämpeln från framsidan återkommer på insidan och ligger framför kuvertet. Bling runt om hela kanten.
Samma stans på kortets nedre del, men i två färger. Rosa samt beige, där beige ligger lite bakom som en skugga. Jag sprayade silver över denna del av kortet. I en av blommorna ligger tre små diamanter.
Blommorna kommer från vinsten hos Hobbyhärvan, och syns även på kuvertväskan.
 
 
 
 
 
Inkade Färgen på den rosa plattan, är Victorian Velvet, och den lade jag på medan papperet låg kvar under stansen, varpå jag inkade lite just runt ytterkanten.
 
Så till ytterhöljet:
 
 
Jag älskar det här papperet, men små embossade prickar. Det finns i så många färger och nyanser dessutom. Här valde jag att fokusera på den färgen som fick minst utrymme i själva kortet, och färglade med den röda kapsylen, som jag manglat i Baggen, varefter den fick en stämplad cupcake på skimrande vitt papper som färgades med Pink Gumball, Perfect Pearls. Ink runt kanterna i två lager av en mix av Walnut Stain & Vintage Photo. Tyvärr syns inte det vackra skimret, vare sig från papperet eller Perfect Pearlsen efter fotot, men i verkligheten.
Runt kanterna på "kuvertväskan" inkade jag Victorian Velvet och fyllde på med mixen av de bruna.
 
Kanske vän av ordning undrar varför jag stämplade en cupcake...men jag ville verkligen få med den lilla detaljen, då det kommer att  serveras sådana bakverk i direkt anslutning till vigseln.  :)
 
 
 
Så till den lilla extragåvan...underlägg till kaffe, thé eller kanske saft.
 
Texten som syns bakom hjärtana är Sonja Aldéns ~
~ Du är allt jag nånsin önskat, Du är allt jag nånsin drömt...
...Hela livet vill jag ge...
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0