Äntligen ett kort!

Ja, go vänner, det har varit ett längre uppehåll med pysslandet. Ledigheten under julhelgen var både nödvändig och ljuvlig. 
Jag har vilat och umgåtts med "barnen"  :) och nu när jobbet återgått till sina vanliga rutiner har jag tagit itu med att rensa en bokhylla på böcker som jag aldrig använder eller läser. Såå skönt!
Sedan knackade jag ihop fyra skåp och två lådhurtsar till min Expedit-hylla, med ursprung IKEA. 
Det är så roligt att få fixa och ha ordning, och jag ser fram emot att få skruva till ytterligare fyra skåp, varav ett är vitrinskåp med en glashylla. Inte att rekomendera att lastas med något som väger dess mer. Därför blir det plats för limduttar och andra klisterprodukter som väger som läskpapper.  :D
 
Sedan har jag efter en idé av Elina möblerat om i "Rummet" - vardagsrummet - eller, ja, jag behöver lite bärhjälp med en fåtölj, av idémakerskan, sedan är det färdigt.
 
Julgardinerna hänger kvar i köket, men i övrigt finns inte ett spår kvar av julen här, hmmm...ja, ett och annat granbarr som envist håller sig kvar syns ju.
 
Men nog tramsat nu.
Dags för lite bilder. 
En herre med visst hockeyintresse fyller år på fredag och så här ser hans kort ut.
"D" i matt linnevävt silverpapper och matta silveröljetter. Det svarta papperet under bokstaven är vackert mönstrat likt en ohyvlad bräda och matt i ytan. Stämplarna kommer från ett nätköp i USA och hämtasdes hem i somras vid besöket hos dotra. Jag blingade till klubban och pucken på  insidan, då det trots allt är en bemärkelsedag det gäller, och det föreligger en kärlek till sporten hos mottagaren. Embossade ränder på det vita skrivkortet snyggar till kanterna, sobert - tvärtemot vad idrotten egentligen är.
 
Natti natti...
 
 
 
 
Bi
2013-01-16 @ 00:15:37

Har du stämplat papperat själv?

Svar: Ja. Köpte ett kit clear stamps från USA som har flera olika sporter. :)
Bodil

....
2013-01-22 @ 16:35:02

Den herren vart väldigt nöjd över kortet!! ;)

Svar: Vad roligt att höra! :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0