Dam med hatt

Ja, jag har varit ganska trött den senaste tiden och tagit "rast" från korttillverknningen, men nu i kväll kände jag mig något mogen för att göra ett lite elegantare kort. Jag valde "Damen i rött", från ett nytt papper jag nyligen köpt. Väldigt vackra vintagebilder.
Jag valde att gå på fägerna rött, grönt och guld. En dubbel rosett i guld fick pryda framsidan, och just i skrivandes stund beslöt jag på Elinas inrådan att lägga på en röd bling på bären i hatten. Det får ni inte se på bloggen, men jag lovar att det blev kanonfint. Insidan fick bli en honungsgul med en grön och röd stämpel, som jag fick i ett paket idag. Först stämpeln i grönt, på limkuddar, sedan "God Jul" på nya limkuddar, för att få lite dimension. En liten diamant pryder den inre cirkeln. Jag valde att göra insidan ganska enkel, för att lämna plats att skriva. Gult, grönt och rött, i ganska milda dova fäger ger ett lite åldrat intryck, vilket passar bra med Damen.
Hoppas att ni tycker om det.
 
Nu blir det natta...
 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0