Några fler julkort...

...som inte setts förut.
Jag hade en märklig ork och lust att göra kort igår. Visst, jag borde ha gjort några andra också, till kommande födelsedagar, men ett gör jag ikväll istället.
 
Jag har gjort en del mindre kort som inte är upplagda här, men som blev fina.
Nu ligger jag bara 20 kort efter, till de som ska till marknaden. Men med lite tur får jag semester i slutet av veckan, och då kan jag sitta och pyssla. Ett generalfel i min verkstad, är att jag nu börjar vara i det stadiet, att jag måste leta efter allt. Hmm...borde städa upp lite innan jag gör fler kort med andra ord. fast det får jag göra när jag blir ledig. Jag har ju inköpt en begagnad rumsdelare, (IKEA), men 16 fack, där mycket får plats och lätt att få överblick dessutom. Längtar verkligen tills jag fått organisera och fått den på plats.
 
Det stora kortet med en Tomte, uppe till vänster, rymms precis in i ett Sverigekuvert och har embossade snöflingor. Efter det har jag färgat in med en skumsvamp och stämplat God Jul. papperet är ett glansigt fotopapper med viss struktur. Det är inte lika lättarbetat som Glossy Paper, som är typiskt bra till korttillverkning, men i gengäld var det lätt att få det där lite flammiga utseendet, som ger det hela en extra dimension. De två korten till höger om det, med Vise män och Krubban, har bilderna målats i akvarell av Gunnel Moheim. Dock har jag dragit över Antique Linnen...hm, undrar om det verkliegn stavas så...
det framgår inte helt och hållet, men alla bilder har fått denna nyans, vilket ger dem ett gammalt intryck, som jag verkligen gillar. Det liggande kortet med snögubbe har embossade snöflingor som glittrar en aning.
Nåväl, sluttramsat.
Här kommer bilderna.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0