Ett grönt kort

Som ni känner igen från i går. Ja, fast någon liten detalj är annorlunda, och så färgerna förstås. Motivet är en variant på den Franska liljan, som symboliserar Treenigheten, men den har även associerats med Jungfru Maria. Höga Visan 2:2.
Blinget utgår på kortet, då korset räcker till en gosse.
Gossen som ska få det här heter Alexander, och givaren återigen Ingela, därav det prickiga bandet.
Det ni inte fått se, är att jag blingat till det förra kortet något på skrivsidan, med lite runda diamanter.

Håll till godo.
Jag har fått bilder med posten idag och fick Genast inspiration, men oj oj vilket arbete som ligger framför mig. Det blir knöligt att hinna med. Men jag ska göra ett försök i alla fall. Det blir två böcker.
Håll alla tummar och några tår...

Tack för titten!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0