Efter en dag i solen...

Det har varit en härlig dag ute i solen. Visserligen fanns det moln på himlen, men den var trots det klarblå och inte vid ett endaste tillfälle gick solen i moln.
Jag bevistade Notviksdagen i trevligt sällskap. Deltog i en femkamp, där mitt lag Lilla Bodilla drog det längsta strået. Dock skadade jag min nacke en del, då grenen Längdhopp med simfötter skulle genomföras. Efter landningen på ett graciöst, eller kanske gracilöst hopp på 1,6 meter, då utan ansats, kände jag att nacke fick sig en knäck. Några goda vänner till mig hävdar likt dårar, med sin envishet att det hör till åldern, och att det är ett bevis på ålderskrämpor.
Nu är inte jag ett dugg rädd för att åldras. Jösses, vad skulle ett år till ha för betydelse, men jag har ju en kort bit till 50, så kanske kanske kanske ligger det något i vad de säger.  ;)

Trött blev jag då av solens gassande, och det har tydligen GraceE också erfarit, vilket bilden ganska tydligt visar.
Nyss satt hon på sin stol i köket och stirrade på mig med smala ögon, och jag kan ana att hon tycker att det är dags att sova i sängen.
Några sena kvällar som jag haft, har jag funnit att hon gått dit och lagt sig en bra stund innan jag lagt mig till ro för natten. Ja, hon sover i mitt rum, och går ogärna dit ensam. Sötkissen!
Hon vet inte om det än, men i morgon ska Alfred bada henne.  :D

Men nu är vi trötta hela bunten, och när jag kryper ner i sängen kommer jag att dofta gott av en parfym som jag bytt til mig i kväll. Helt enkelt underbar!

Escale à Portofino från Dior.

Mums!

Elina
2012-06-16 @ 23:43:53
URL: http://sweeeden.blogg.se

Nej hon ser verkligen inte ut att ha någon aning om vad som väntar imorgon... Haha, jag skrattade högt då jag läste det ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0