10 - års jubileum

Jag gjorde ett kort till några goda kyrkmedarbetare som nu har gjort till tionde år med Lulekalaset, och det som kallas för Kalaskyrkan. Året innan det startade gjorde de ett arbet på Sjöslaget, som var en annan fest i Luleå stad.
 
Nåväl, för att ge dem en liten hyllning gjorde jag ett kort där jag använde bilder målade av en illustratör:
Gunnel Moheim, som också gett mig lov att använda hennes bilder i mina kort.
Stort tack Gunnel!
 
Jag tycker att de är helt underbara, och jag tror att ni håller med mig.
Bilderna jag valde passar bra överens med dels Sjöslaget, men sedan att kyrkan får en central plats på Lulekalaset, mitt i stan. Jag stansade ut små cirklar med av mina bilder och satte konvexa plasthinnor, som man kan använda att limma på kapsyler tex. Det gav bilderna en extra dimension och  ett blankt skal. Lystern framgår inte så oerhört bra.
Insidan fick en stämplad blomma, med en söt liten rosett och en halvpärla i guld som blomknopp.
 
Håll till godo...
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0