Mirjana

En liten tös ska döpas i helgen och jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett kort till denna stora händelse.
Naturligtvis, och vi provade ut färgsättningen. Rosa och vitt, men inte babyrosa, utan en djupare nyans.
Började glad i hågen, blev inte supernöjd, men nöjd. Var nästan klar, då jag lärde mig en läxa.
Man stänger ALLTID locket till stämpelfärgerna när man använt dem klart.
SUCK!
Så fick jag då börja om med framsidan...inget ont som inte har något gott med sig. Nu blev den mycket snyggare. Duvan på framsidan får symbolisera Anden som vi får i dopet, och som ju är en vedertagen symbol i Svenska kyrkan. Washitejpen kommer att matcha tårtan, som blir rosa och också kommer att få några vita prickar.
Den lilla ursöta babyn i ärtsidan är så passande till ett dop tycker jag.

Under korset finns plats att skriva en bön, t.ex. Gud som haver, om man så vill, och på andra sidan en hälsning och kanske ett Bibelord.

Jag fotade inte baksidan, men stämplade min Unikumstämpel i blekt rosa.

Stommen är ett vitt linnepressat cardstock. Mycket propert och elegant.

"M" på framsidan är ett rosa Bling, som jag stämplat med rosa färg och sedan Clearembossat. Jag är så glad över den bokstavsstansen. Har använt mig av det alfabetet och siffror flera gånger.

Men nu blir det natt och en lång arbetsdag väntar i morgon.

Må gott allesammans!
Vi "ses"...










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0