Ljuvliga ledighet!

Ledig fyra dagar. Underbart!   :)

Igår bjöd jag med en väninna på bio, och vi såg The Lucky One.
Jag har läst romanen för ganska länge sedan och filmen var en finstämd historia om en marinkårssoldat som kommer hem efter sin tredje tjänstgöring. En kärlekshistoria, visst, men inte på tok för avklätt, vilket kändes uppfriskande.
Att huvudrollsinnehavaren är vansinnigt snygg, eller, ja, han ser fortfarande lite pojkaktig ut så snart som kalufsen växer ut. Han är en av alla dessa gossar som kommer att åldras långsamt.
Nåväl, sista låten på filmen, som spelades till eftertexterna fångade mitt hjärta mer än allt annat.
The Story, med Brandi Carlile.
Den sitter som ett smäck, och jag har hunnit lyssna på den många gånger redan bara sedan i igår och nu idag.
Lyssna själva här http://www.youtube.com/watch?v=RDxa2GYLF4I

Men jag hann pyssla tre kort i går.
Visar två av dem, eller framsidorna i alla fall.

Och så igår, köpte jag surdeg på burk, och blev så sugen på att baka matbröd, något som jag inte gjort på flera år. Nu ligger 4 baguetter och jäser till sig på plåten. Ett plus med att köpa burken, var att den går att återanvända.  :)  Ibland känns det som att jag håller på att bli min egen mamma - känner igen mer och mer från henne i mig själv - men just i det här fallet, och många andra, känns det som att jag håller på att bli min syster.
Hon är en aktiv miljöpartist i sin hemkommun i södra delen av vårt avlånga land.
Jag lägger upp en bild på det färdiggräddade brödet lite senare.

Önskar er till sist en trevlig Valborg, och hoppas att ni inte ramlar in i någon brasa.










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0