Men hur trist som helst!!!

Kommer hem från jobbet klockan 18, trött och hungrig. Skulle tända granen, men döm om min förvåning när jag ser att den ligger ner över rumsbordet. Min första tanke var ju att en massa pumlor gått sönder.  :(
Ringde Alfred och bad honom hjälpa mig. Kanske skulle man ha en sambo trots allt - bra att ha en stark man när granen ska ställas på plats...Nåväl, nAlfred kom ganska snabbt och under tiden klädde jag av alla pumlor som jag kom åt, och glittret. Två pumlor fick sätta livet till. En gammal orange kotte, tunt glas, så det var föga förvånande. Trist värre var att ena pumlan från OK gått i bitar. Med Guds hjälp och en tandpetare kanske man kan hyfsa till den. Tjockt glas och toppen är av, så kanske kanske kan man fila till den och göra en ny upphängare. Hängaren påminner om en liten ängel med rött huvud. Uppfylld av den helige Ande kanske...En prydnad för pingsten. Alltid något!
Håhåjaja - ledsen blir man ju en del. Trist att det måste vara en pumla som inte kan ersättas. Tur att det bara var glas. Men -  Det hade ju kunnat vara ens huvud som gick sönder också.
Passar på att visa bilder av förödelsen och också syrrans julkort, som trots att det ser ganska enkelt ut, tog tre timmar att pyssla ihop. Ängeln i silermetall är en Fair Tradeängel som säljs i fempack. genast när jag såg dem på jobbet, köpte jag en förpackning för att kunna pyssla något, som ett julkort. Det här julkortet är extra exclusivt, eftersom det är det enda med ett ornament av den sorten. Passar till syrran som jobbar aktivt med Fair Trade i Jönköping. Stämpeln med Blessing-ängeln fick jag av Elina och den har ni sett tidigare. Stämpeln med ett vacker "B" inhandladdes i Rom när jag var där i maj. Hade gärna köpt flera, men det hade blivit för dyrt tyvärr.
Nu ska jag kura ihop mig och ha ont i magen en stund, eftersom middagen blev på tok försenad och magen slog bakut.

Tack för titten!
Ha det fint!















Elina
2011-12-19 @ 23:17:22
URL: http://sweeeden.blogg.se/

Var i OK var det vi hade handlat den? :(

<3

Lilla Bodilla
2011-12-19 @ 23:37:00

Borde ha varit i Ardmore på Hobby Lobby.

Bibbi
2011-12-20 @ 19:53:28

Mitt kort ÄR jättefint!



Men OK-pumlan... den kan du limma med superlim, Guds hjälp och en tandpetare.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0