Kungsgran!

Såna där som jag bara hört talas om...nu äger jag en sån.
En Kungsgran alltså. Riktigt tjock och fin. 100:- dyrare än brungran, men de hade inte fått plats i bilen.  :D
Alfred och jag handlade, installerade granen och pyntade sedan. Jag köpte en ny toppstjärna förra året på rean som jag invigde nyss. Riktigt läcker i kraftiga guldtrådar. Den påminner om en solros till formen, fast med färre blad. Bilderna blev lite knepiga, första med blixt och då tappade jag helt mysfaktorn. Utan blixt fappade jag tyvärr skärpan. Suck...Ser nu i datorn att granen hamnat lite snett, så det blev till att åtgärda. Stjärnen syns inte heller, men kamerabatteriet måste laddas.
Nåväl, guldglitter och pumlor i alla möjliga färger och former. Mina vackra tunga glaspumlor från Oklahoma kunde äntligen hängas i granen utan rädsla för att de ska falla i golvet. Dock tappade jag en sån där gammal pumla i golvet, då jag försökte kränga på det för korta snöret på en gren. Kungsgranar har väldigt tjocka grenar, därav förödelsen.

Nu behövs bara en de putsning där jag tidigare julstädat, så är jag klar.

Ha en trevlig helg alla och tack för att ni tittade in på min blogg.







Bibbi
2011-12-18 @ 10:25:36

Närbild på Oklahoma-pumlorna, tack.

Om du har för få gamla pumlor, hojta till.



Kungsgranar är vrålfina! Men som du säger, tjocka grenar.

Elina
2011-12-18 @ 22:04:38
URL: http://sweeeden.blogg.se/

Ingen kisse under granen?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0