Två dop - Tre småttingar

Nu i slutet av september döptes först Emanuel och snart därpå hans tremänningar Lily och Leon, som är tvillingar.
Mycket söta små babysar och jag gjorde dopkort till dem, på uppdrag.
 
Emanuels kort har en grön accentfärg mot det vita. En dubbel tag på bandet, men initialen samt en clearembossad duva.
 
Kortets framsida med namnbrickan och ett kors i bronsfärg på dubbel vit lintråd.
 
Korset i närbild.
 
Lily och Leons kort hade lite olika färgförslag, och jag missade att det hellre skulle vara orange istället för aprikos. Men jag hade redan tänkt att DSP som jag använde likande en sandstrand och det blå en himmel. Fotspår i "sanden" och så en liten bricka med ett stansat kort som just nuddar aprikosa DSP.
 
Uppe i skyn en clearembossad duva och mitt på kortet ett aprikost band, som lätt skymmer barnens namn. Här syns det tydligt att CS är vackert linnepressat.
 
Vackert band och vacker rosett. Bricka i fem olika lager.
 
Båda kuverten tillsammans.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0