Nina har fyllt 26 år i veckan...

Min son Alfreds flickvän Nina fyllde år i tisdags och nu när jag är på hemmaplan igen kan jag lägga upp hennes två kort. Den ena från mig och Elina och det andra från Alfred. Båda går i blått och med fåglar.
 
Blå cs och ett mycket vackert DSP, som jag inte minns märket på. När jag gjort klart framsidan så fick jag känslan av något gammeldags, från när jag var barn. Behagliga färger och nyanser. Lyxigt band från SU och sedan en bricka med stygn i silver och regnbågens alla färger. "26" i tre lager, från den serien som jag redan hunnit använda många gånger. "N" från dies Washington, även det i tre lager. Båda fåglarna fick svarta pärlögon.
 
I cs "Bling" som fick nästan nudda stjärtfjädrarna på den blå pippin och på så sätt "binda" ihop motiven.
 
Insidan innebar en hel del mätande och skärande för att få plats med alltsammans. DSPbitarna fick blå bitar under med kanter. Tags från Graphic 45 och några härligt gula blings.
 
Stort kort kräver stort kuvert, men jag la en liten dubbel bricka med "Nina 26", som kontrast.
 
Närbild och så ser man diamanten.
 
Så till det andra kortet från sonen. Jag valde att ta ett DSP till stomme och ett vellum ovanpå men trippelrosett. Svagt nere till höger skymtar en fågel...
 
...en fågel som jag stämplat många gånger förr, men nu i ett glittrigt embossingpulver.
 
Insidan med mild blå nyans och en mängd vackra vita fjädrar.
 
Även här ett vackert kort med fåglar och samma band som på framsidan. Hälsningen skrev jag ovanför bandet och gav plats för sonen att skriva under.
 
Kortets hela insida.
 
Baksidan där många fler fåglar syns och mina vanliga stämplar som alla kort får.
 
Kuvertet, med en vacker bricka med skugga bakom.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0