Grattis på födelsedagen Matti!

En god vän sedan ett antal år fyller 57 år idag...idag betraktas det närmast som en ungdom...fninss...
Nåväl, han är en man med många intressen, talanger och uppgifter.
Kortet hintar om en del av dem.
 
Vackert svart kuvert med stansade brickor. Det undre i silvrigt med färgflammor och det övre i blått blommigt som passar väl när det är sommar. "M" och en bling i ena blomman. Bandet har jag haft kvar en bit av, blått sidenlent med fluffiga kanter.
 
Som den moderat Matti är passade det väl med blått och randigt är ju ofta ett mönster som finns på mansskjortor. Rodret lade jag eftersom han nog gärna ;) styr och ställer när han kan och får, och det är en uppgift han nog gör med den äran. Gitarren - jag vet att han har en mindre samling och dessutom spelar, men jag är osäker på om jag faktiskt hört det...möjligen tio sekunder någon gång. Jag har fått häjlp av honom vid minst tre tillfällen hemma hos mig när det har behövts borras och skruvas i väggarna, så den lilla skiftnyckeln påminner om att han är händig med olika typer av verktyg. Han är en nyckelperson i många olika organisationer och styrelser, varför nyckeln passar bra även den. Under många år har han haft två sambor i form av två små hundar, men som nu dessvärre inte längre finns i livet. Jag tycker ändå att hundbenet får visa omsorgen och kärleken till de små liven.
 
Det häftiga silvriga papperet med färgflammor i närbild i två bilder, så de visar lite olika kameravinklar och färger.
 
Andra flammor...
 
Insidan gjorde jag ytterst enkel bara med hälsningen, men å andra sidan fyra lager av DSP från SU, likaså de silvriga berlockerna, bandet och de stansade brickorna på kuvertet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0