Christer 60 år!

Min gode vän Christer har fyllt 60 år och det är en märkligt udda känsla att  inse att åren går och att vi nu blir så gamla. Jag och Christer är så gott som jämngamla, då det bara skiljer exakt en månad oss emellan...jag den något yngre. ;)
När min morbror fyllde 50 år och var bara var 31 år, frågade jag honom hur det kändes att fylla 50, varpå han svarade utan betänketid: Man är bara 18 på insidan!
Och på sätt och vis är det sant. Hur kroppen åldras och ens sinne, går inte hand i hand eller med jämna steg. 
Nåväl...här är Christers kort.
 
Christer kanske inte rent fysiskt har många hattar, men den person han är och det han arbetar med gör att det finns utrymme för både allvar, skratt och givmildhet. "60" placerade jag centralt mitt på framsidan inuti korsen. Hattarna är från ett stämpel/diesset från Tim Holtz. 
 
Christer tycker om jakt och fiske och att kunna vistas i skog och mark, inte minst i den stuga som han äger och därför passade den här stansen med vilda djur och skog extra bra till hans kort. Den läckra berlockfisken är nog inte av den "rätta" sorten, men det var den enda jag hade. :D Lite bling är alltid fint...
 
Vitt randigt kort med lila band från Systrarna Gröne i Stockholm och så frimärksdies. Den bakre i ljust lila skimrande papper skar jag på mitten och lade på ömse kortsidor att sticka fram.
 
"Christer 60 år" och en liten bling även här.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0