Grattis Birgitta!

Min före detta kollega i Hertsökyrkan och Örnäsets församling Birgitta fyllde 75 år idag och jag har uppvaktat henne med kort och blomma - en rosa stamros.
Stämperia från Italien gör underbara papper och jag valde ett från en ganska ny kollektion med blommor på, då det passat henne fint, i egenskap av blomälskare.
Håll till godo...
 
Kortets framsida med svulstiga rosa rosor och lite insekter, som en fjäril...
 
Längst ner på framsidan satte en fint litet kort där jag skrev Grattis. Samma fjäril som finns på kortet uppe till vänster. Kortet ligger på en guldig platta och under den en otroligt läcker platta från Stampin Up, som har en aprikos bas men som blänker i regnbågens alla färger när man vickar på den. Man kan ana lite blankt ovanför fjärilen.
 
Rosenknoppen och fjärilens skira vingar  fick Wink of Stellaglitter på sig...vilket även dess tvilling på framsiidan också fick. Här syns det guldiga papperet lite bättre.
 
Här är tvillingen...några prickar avslöjar att den har skimrande vingar ...
 
Insidan med mer glänsande blankt papper.
 
Mer färger, guld och benvitt papper. "75" ligger på vit bas likt ett frimärke. Den rosa lilla blomman fick en nyans mörkare blingpärla i mitten. Kalligrafipennan fick kursiv stil.
 
Bandet, också det från Stampin Up knöt jag i tre bågar på var sida, vilket får den att i viss mån påminna och en fjäril. :) (Såg jag först nu...)
 
Här ser man mer av det underbara blanka paperet och hur det skimrar och blänker.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0