Daniel har "kalas" idag...

Daniel fyllde 40 år igår och i skrivande stund firas det till hans ära.
Jag ombads att göra ett kort till honom och här finns bilder på kortet.
Han gillar fart och fläkt, både snabba skotrar och  båtar.
Dessvärre har jag ingen stämpel med racerbåt, så jag fick göra något annat av det hela. :)
 
Vatten- och båttema fick visa vägen. Familjen vistas ofta i skärgården under vackra sommardagar.
Men som fyrabarnsfar och ett till på väg kan han behöva koppla av och meta lite stillsamt då och då...
 
Fåglarna och luftballongen kommer från Stampin Up och har dekor av lite bling. Ballongen ligger på kuddar...
Båten kommer från Joanna Sheen och målades med ink, vatten och pensel.
 
Här är stämpelseten som jag har använt mig av.
 
Insidan med hälsningen har en massa små cyklar stämplade, då Daniel också gärna cyklar. En av cyklarna fick stora runda mörkblå blings till hjul. Band och dies från Stampin Up. "Grattis" textade jag med en vt kalligrafipenna.
 
Stämplar och verktyg...
 
Det finns en till insida...jag tänker att det kanske känns jobbigt att bara få ro...när man är van vid fartvidunder...så skulle det krisa sig, så kan han krossa "glaset" och plocka fram propellern... ;)
 
Blandade Charms innanför ett plastfönster i 3d-format och så en hammare som jag stansade ut i fem lager och limmade ihop. Översta lagret stämplade jag och målade.
 
Stämpelsetet "Nailed it" från Stampin Up kom väl till pass. Brads som ser ut som skruvar fick sätta upp skylten.
 
Här skymtar man de båda insidorna i kortet och stämplar som jag köpte i USA för många år sedan och använt en hel del genom åren.
 
Det är svårt att uppfatta, men till vänster i höjd med "Mamma" och "Christina" har jag stämplat ett kors i en guldig skimmerfärg. Korset finns med som en viktig del av Daniels liv, som varmt troende kristen.
 
Kuvertet med samma vackra fåglar, här i marinblått. Skylten med namnet påminner mig om ngot, men jag kommer inte alls på vad. Nåt man handlar till köket kanske?...Hm...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0