Josefs dop

Efter en välförtjänt semester med lite småknåpande tog jag itu med en beställning av ett dopkort till en lite gosse - Josef.
 
Dopfärgerna är vitt och grått, och med tankte på de färgerna så kändes det inte att det skulle bli ett "baybgulligt" kort.
Så här visas ett annorlunda kort för händelsen.
 
6x6" (15x15 cm)
Duvan är en stans från Spellbinders. Bandet har jag använt förr, likaså duvan. Den underbara nyckeln var egentligen inte smycket jag sökte, men den kändes passande till färgerna. I nyckeln finns två kors. Duvan = Anden. Lite blå blings...
 
Närbild på den läckra nyckeln som sitter fast med glue dots.
 
Närbild på duvan och blings.
 
Insidan har ett utstansat kors från Spellbinders. Stansaning sker i två steg, varav det inre är en mlnsterstans. Jag stansade en delen i matt vellum, för att texten skulle synas igenom, men ändå inte se enkelt ut.
 
Närbild av korsets stansning.
 
Kuvertet...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0