Askar á la Majadesign

Min pysselförening hade sin julfest igår och en utmaning vi hade var att dekorera en tändsticksask i ett jultema. Jag hade turen att få en platt, vanlig ask men för långa stickor.
Då jag hade med mig en mycket enkelt utrustad pysselväska, med bara lite papper, en punch och två olika inks, blev det förhållandevis lätt att välja papper och utseende.
Det är alltså den rosa asken. Den fick lite extra piff när jag kom hem.
Den trekantiga asken för korta stickor dekorerade jag idag i blått.
 
Vill du kanske ge ett praktiskt advetns- eller julpaket till någon och tycker att en sådan trekantig ask vore fint, så går det bra att höra av sig. :)
 
De båda askarna i årets julkollektion från Maja design.
 
Det fina arket med stjärnor från 12" och tomten från 6". Några små ljusblå blingpärlor. Bandet köpte jag för flera år sedan och nu fick det äntligen komma till pass igen. Älskar de där nyanserna. Det syns inte på bilden, men det vita på tomten och det frostnupna har jag målat med Wink of Stella, clear glitter.
 
Baksidan med flaggor från Magnolia, som hänger löst på snöret. Här finns plats för en julhälsning, både på flaggorna och under dem. Lite bling här med.
 
Sidan med svavel, som jag försiktigt tog lös innan jag satte papper på sidorna.
 
Så den rosa asken med de ursöta små tomtarna. Att jag älskar järnek gör inte saken sämre och det är som att det är järnekstomtar rent av. (Holly, på engelska). Tre bär fick vackra mörkröda blings.
 
Både framsidan och kortsidorna fick smala remsor av designpapper och baksidan gömmer remsan med svavlet.
 
Tagsen gjorde jag med en punch från Stampin up - Scalloped tag topper punch. Den passar till 2" papper, men här skar jag av en smal remsa på 3/4". Det fina bandet, som ser lite bubbligt ut kommer också från Stampin Up. En lintråd håller bandet på plats.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0