Grattis Birgitta! <3

Min förra kollega och kära vän Birgitta har fyllt 73 år.
Jag och två nuvarande kollegor uppvaktade henne förra veckan, på hennes födelsedag.
 
Jag hade redan tidigare gjort henne en fin ljuslykta och nu lades en liten ask till.
Allt går i lila toner och blommor finns i tänket, då Birgitta älskar blommor och att påta i sina trädgårdar.
 
...Jag blir så irriterad...Något har hänt i bloggen, som gör att jag inte kan redigera bland bilderna, och nu kom några extra onödiga bilder med. Hoppas att ni står ut med det.
 
Ljuslyktan med locket öppet. Ljuset följde med presenten.
 
Locket på med ljuset tänt.
Stansar kommer från Stampin Up.
 
Utstansat framtill och på locket, som har ett plastark som sitter just på undersidan.
 
En stor bling och tre pyttesmå där stjälk och blomma möter varandra.
 
Framtill.
 
Jag försökte på skärpa på veken, men det gick dåligt. :)
 
Sidorna har stansats ut de med i tre olika lager. Hjärta o blad, kvadrater i vitt med rutigt mönster, samt ett skimrande ljuslila papper; kvadrat med bulliga kanter. De ligger små limkuddar, som syns tydligt på de första bilderna.
 
Så till paketet: Blommigt fint papper från Stampin Up. Härligt djuplila nyans på bandet. 
Blomkrukan är stämplad och utstansad, och de köpte jag när Elina bodde i Galway förra året. Målade efter stämpling.
 
Tagen, men små hjärtan och kruka kommer från samma stämpel/diesset.
 
Så det där med att inte kunna redigera bland bilderna igen...  :(
 
Här syns bandfärgen lite bättre, men inte i närheten av verkligheten.
 
Tagen igen
 
 
Närbild av hjärtablommorna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0