Grattis Mårten!

En något äldre herre - Mårten fyllde 70 år i fredags och hade firande i hemmet, med många uppvaktande vänner.
Jag fick förmånen att göra ett födelsedagskort till honom.
Jag känner Mårten som en lite gammeldags gentleman och då han spelat rollen av "Mr Hertsön" i en teater var steget nära till hatten på kortet.
:)
 
Vacker grå rosett som håller ihop det likaledes grå kuvertet. Dubbla plattor med Mårtens namn.
 
Hela kuvertet.
 
Embossingfolder med rutmönster i form av små stygn. Lodrätt band i glänsande mörkblått. Hatten har fått Wink of Stella - genomskinligt glitter i de ljusa fälten. "70" är stämplar och stansar från Stampin Up.
 
Hatten stämplade jag två gånger och klippte ut den ena som ligger på puffar ovanpå den andra. Den mörka blå plattan ligger även den på puffar. Tre fina halvpärlor i en ljuvlig ljusblå.
 
Insidan, där pärlorna plockades upp en gång till. Samma blå band på insidan som på framsidan. Jag skårade ner två spår vid sidan av bandet.
 
En "ung Mårten" måhända i clear heat embossing...
 
En glimt av en fotboll i nedre hörnet, då han varit aktiv i olika föreningar som sysslar med fotboll.
 
Hela insidan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0