Edward har döpts.

Jag blev ombedd att göra en litet dopkort till Edward, som döptes nu i veckan. Han är fortfarande mycket liten, och om jag minns rätt var han bara 10 dagar vid dopet.
Då han var så liten ville jag göra lite babyblått på framsidan, men insidan blev starkare i färgerna. Dels den röda färgen, för Anden och blå. Båda har en himmelsk anknytning. Ett plus i kanten var att den lilles pappa är amerikan.
 
Kuvertet, som jag har slutat att limma eller tejpa samman. det är mycket vackrare att stänga det med ett fint band, men beställaren drog efter andan...RÖTT band...det är ju till en pojke...varpå jag fick påminna om Andens färg. :D
 
Babyblått med ett av mina favoritpapper, men små upphöjda prickar.
 
Urvackert band från Stampin up och stansar från samma ställe.
 
Insidan med starkare nyanser. Vers från Psaltaren.
 
Stämplade texten och en duva i skimrande svagt guld.
 
Det var svårt att kunna visa skimret...
 
...
 
Vackert vitt lite smårutigt papper.
 
Givaren.
 
Här syns skimret lite bättre, till slut...
Biggan
2017-06-30 @ 14:56:51

Snyggt!

Svar: :D Tack tack...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0