Kära Gunilla...

Under mina år som anställd i Örnäsets församling lärde jag känna kyrkofullmäktiges ordförande ~ Gunilla.
En härlig dam, som vågade säga vad hon tyckte om saker och ting och glatt pratade på och hade ett underbart ljuvligt skratt och sprittande humor.
Det märktes inte minst när hon deltog i vår verksamhet för skolbarn och hon bjöd oss på många lustigheter och vi skrattade gott tillsammans med henne. Egentligen var Gunilla väldigt färgstark, så det känns konstigt att välja så neutrala färger, men sån är sorgen...Gråtung.
För tyvärr gick Gunilla bort i slutet av januari, och jag blev varse i söndags.
Jag har tänkt på henne tidigare, förra veckan och saknat henne och hoppats att vi skulle ses igen efter julledigheten, men nu är det förbi.
Jag känner en sorg efter henne, men vet att hennes varma humor kommer att leva vidare i mitt och andras minne, och att hon nu vilar hos Gud.
Jag ska gå på begravningen i morgon, fredag, och har gjort ett kort till hennes familj.
Må Gud bära dem i deras sorg och saknad.
 
Sobert grått med vacker rosett som stänger kuvertet.
 
Så vackert band.
 
Kuvertet i öppet skick.
 
En port med ett segerkors.
 
Framsidans text.
 
Hela framsidan.
 
Ena insidan, med text av Biskop Brent från Skottland, med min egen översättnig till svenska.
 
Några rader till Gunilla själv, även om hon inte kommer att kunna läsa dem. Kanske finns hon med vid avskedet i kyrkan, vad vet jag. Jag embossade den vackra duvan från Stampin Up över texten med clear embossingpulver.
 
Kortets insida.
 
 
 
 
 
Bibbi
2017-02-23 @ 23:02:27

:'(

Svar: Jaa...mycket rolig och trevlig dam. :(
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0