Mirja fyller 30 år!

Jag fick en beställning på ett 30-årskort till Mirja, som fyller år den 31 mars.
När jag fick upplysningar om henne, insåg jag att jag behövde en stämpel, som jag köpte i USA för några år sedan, och gav till present till min syster.
Så, jag bad henne att skicka upp den med post. :)
 
Jag lägger upp några bilder på kortet och hoppas att ni gillar det.
 
Jag stämplade ett stort träd just på mitten av kortet, men som sedan öppnas så att trädet hamnar på kortets ytterkanter. Stämplade dessutom trädkronen ytterligare en gång, handklippte runt om och satte på kuddar under. Ger ett fint lyft och fyllighet. Mirja kommer att resa till regnskogen i Peru, om jag minns rätt, vilket trädet fick lite symbolisera.
 
Här syns högra delen av trädet...eller vänstra...vilket man vill   ;) ...
 
...och här är andra sidan.
 
Syrrans stämpel, som passar väl här, då Mirja jobbar med miljö och värnar den. Stämplad och värmeembossad, samt därefter grönmålad. Dessutom sysslar hon med löpning, långdistans, såsom Marathonlopp, vilket framgår av alla stämplade fotspår. Cykel är ett annat intresse.
 
Här syns kortet i sin helhet. Det fina lilla trädet med blad av hjärtan tänker jag passar väl i miljötänket men inte minst släktträdet,  då det var hennes pappa som beställde kortet. Två stansade röda hjärtan passar väl bra till far och dotter...tex...
 
Ovanför trädet lämnade jag plats för grattishälsningen som givaren själv får skriva dit.
Birgit
2016-03-31 @ 17:44:34

Är det tomt på "insidan", eller om det är "baksidan"?
Läckert kort hur som helst

Svar: Ja, på baksidan är det bara mina stämplar, som jag märker mina kort med. :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0