Grattis Erik till examen!

Min systers ena tvillingson tog Kandidatexamen i samma veva som min dotter Elina tog sin examen.
Erik pluggar på Chalmers i Göteborg, så det är en bit bort, och när min syster beställde en hatt till honom var det så sent att han inte hunnit få hatten förrän nu, pga familjens olika resor.
Men nu är det alltså dags.
 
Håll tillgodo med alla bilder.
 
Syrran ville att det skulle vara mer likt en svensk studentmössa, varför jag gjorde den i vitt, med den blågula knoppen. Erik köpte en gigantisk svart tofs i samband med sin examen, och jag hittade en stor fin, dock bara halva riktiga storleken...ändå är den här dryga decimetern.
 
Insidan av mössan där hälsningen ligger klistrad. Här ville jag visa att hatten och diplomet är stansat från ett Blingpapper. Själva kortet ligger också på samma Blingpapper, som en liten ram under.
 
Från sidan ser man att hatt och diplom ligger på kuddar. En diamant just ovanför tofsen. Diamanter och stjärnor i ett lätt guldigt papper, som blev över från utstansade änglar i julas. Aldrig kasta sånt man kan få användning för senare. ;)
 
På display i finskåpet hos syrran. :)
 
Eftersom insidan på hatten gjordes om efter att jag gjorde den klar, då syrran hörde av sig och ville ha skrift också, visar jag som sista bild mitt första original. Jag glömde att fota innan jag skickade med post, varför jag fick bilder via mail, i annat format...
 
Lite närmare...
 
Blingpapperet lyser upp vackert av blixten. Chalmers emblem skrev jag ut i dator på vitt cardstock och sedan embossade jag det minst 5 varv med UTEE.
Texten skrev jag ut på en egen remsa och satte fast med kuddar för att ge ett lyft.
 
Första insidan som jag gjorde till hatten...
Känn dig fri att kontakta mig för en beställning av ett kort, väska eller något annat som du vill uppvakta något med eller bara förgylla ditt eget hem.
Birgit
2016-06-26 @ 21:54:45

Erik var djupt impad av Chalmers-loggan, både tjock och mjuka kanter.
Likt som det är på alla teknikst-mössor sitter han nu och knyter en knut på varje tråd i tofsen på kortet "för de ska inte remsas upp".
Chalmers-teknister har en t-shirt där det står ungefär
"Jag har läst på Chalmers, acceptera att jag har rätt så spar vi tid".

Jag diskuterar alltså inte det vettiga i att sitta och knyta knutar utan låter honom le busigt när han pillar med alla knutar.

Svar: :D Men härligt att han har sysselsättning. Ja, loggan blev läcker...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0