Idag flyttar Elina...

Jag har gjort en tänkebok till henne, som ni sett några bilder från.
Boken är sprängfylld med vackra papper, bilder och lite ord på vägen.
Resten får hon fylla själv efter bästa förmåga och humör.
Jag har använt mig av min manick Bind-it-all och fick idén när hon rensade bland sina prylar och hittade sin gamla skolmapp/bok från Moore, OK.
Hon skulle inte behålla den, och jag tyckte att det var synd att bara slänga den.
Istället lade jag bort den och tanken på att ge henne en bok föddes. Framsidan har jag fotat av i flera bilder, då det är en sån där vick-bild i tre delar. Nu ser man två och en halv bild. Trädet på den vatten/vindpinade klippan syns, men inte dess omgivning. Orden som syns är så bra tycker jag.
Coruage    ~  Mod
Determination   ~  Beslutsamhet
Excellence   ~  Förträfflighet, Spetskompetens, Ypperlighet, Framstående egenskap
 
Det här arbetet har tagit mig tre hela dygn...fördelat på längre tid förstås. 
 
Men nog skrivet. Här kommer bilderna, och de är MÅÅÅÅÅNGA...51 stycken.
Kanske får du titta på några och sedan återkomma.
Lämna gärna kommentarer.
 
 
 
 
 
 
På ringen står det Mamma...
 
De här prickiga papperena är så fina.
 
 
Ja, Drömkortet köpte jag i Los Angeles, och tänkte på mamma. Hon hade verkligen stora och många drömmar, och inte alla dessa gick i uppfyllelse.
Den lilla välsignande ängeln är en present till mig från Elina och Jessica i OK.  :)
 
 
 
 
 
 
 
Det lilla uret till nere till höger är en berlock.
 
Här fick Elinas gamla örhängen göra lite nytta...
 
Berlocken är ett Pass.
 
Här får Elina själv fylla i sina ytterligare resor...
 
Nyfikenhet   ~  Nöje
Ge aldrig aldrig upp
Lev   ~  Skratta   ~  Älska
 
En av mina favoritsidor. Milda gröna och gula nyanser, och stämpeln på nästa sida passade så himla väl ihop.
 
 
Elina har alltid älskat Disneyfilmer. Bland dem är Ariel en favorit. Papperet passade ypperligt och kommer från en serie papper, vilka ni redan sett en del av och fler kommer.
 
 
 
 
Förra bilden har en liten fyrklöver i metall. Här finns en riktigt!
 
Den lilla diffusa skuggen nere till höger på bilden, är en stämplad och embossad gammal bil. :)
Här finns minst tre gamla amerikanska bilplåter från deras olika stater, där Elina kört bil.
 
"Vykortsbunten" är ett papper från Pysselgumman och är producerat i Skellefteå. Hon använder sig av gamla papper, kort osv som hon piffar upp och trycker. De här har alla fått en rosa distressad kant, efter att bilden togs, efftersom jag såg att de såg lite nakna ut. Nu smälter de mer in på sidan.
 
En manglad kapsyl.
 
Märker ni att onsdagen inte finns med? Ganska intressant...den tristaste dagen på veckan...    ;)
Kyrkan på söndag. Liljan är en symbol för Jungfru Maria och Trohet.
 
 
Prinsesshåret igen. Det ovala skrivfönstret har samma papper som asken Elina fick i 22-årspresent av mig. 
 
 
 
Påfågelns ögon är blåblingade och rosorna är silverkantade. Tyvärr syns det inte så bra på bilden. 
Håll ut..."bara" 15 bilder kvar...
 
Rosa vellum som jag embossade och blingade med ursöta små stenar från Doverkraft. Papperet under syns även på nästa bild.
 
När jag köpte stämpeln läste jag inte så noga. Det står ju Tweet - Inte Sweet.
Nu tweetar jag inte, men det innebär ju att man hör av sig, så det passade bra med en telefonberlock.
Med andra ord Elina:
Hör av dig ibland!   :)
 
Det ser inte så ut, men det är "diamanter" på bilden. En Livboj harmoniserar med washitejpen lite högre upp.
 
Pippin har fått en rejäl protes.  :)  
Känner ni igen den förresten. Bläddra lite tillbaka...
 
Lev utan rädsla.
Här kommer Modet från framsidan tillbaka...
 
Harry Potter är en annan av Elinas favoriter. Ugglan övervakar det hela.
Plats att skriva något, men kanske inte magiska formler  ;)
 
Även här en uggla, som ju står för klokhet. En Lysande idé kan krafsas ner här.
Papperet har inslag av Leonardo Da Vinci...
 
Lev med Mening, Avsikt, Syfte, Intention, Uppsåt, Föresats, Läkning.
Minne.
Ännu mer Da Vinci.
 
Elina tycker om kläder och skor, väskor och Vänner.
 
Det syns inte superbra, men det är embossade skor högst uppe till höger.
 
Här har jag tre flaggor, dekorerade och sprayade med Pearl Mist på flaska.
De små blommorna som är stämplade på flaggorna heter Asyllium, och är en påminnelse om min mamma,
som älskade dessa blommor. De är stora och lila till färgen.
 
Sanning.
Relax   ~  Renew   ~  Restore
Vila   ~  Förnya   ~  Återställa/Upprätta
Var sann mot dig själv.
 
Javisst, det går ett tema av fjärilar genom hela boken.  :)
Hjärtat i riktigt silver.
 
Texten högst upp på sidan är skuren ur en almanacka som jag fick av Elina när hon bodde i USA.
Både jag och Elina tycker att fåglarna påminner om min syster Birgit. Nåt med sättet de är ritade på och näbbarna. Jag Älskar den här hjärtstansen, från Tradera. Den vilar på en röd bas. Pilen kommer från ett stanskit, Tim Holtz.
 
Sista sidan. Baksidan ville jag inte dekorera dess mer, då den blir ganska utsatt. Det här är egentligen ett julpapper - minns inte vilket märke. Men det är så himla vacker tycker jag. Mina två stämplar skimrar av silver.
 
TACK för att Du orkade titta genom alla bilder.
Om bara Metallbindningen varit av en grövre kaliber hade det blivit några fler sidor, men jag måste verkligen säga att jag var glad att bli färdig. Ett tag kändes det som ett evighetsjobb.  :)
 
 
Linnea Kyrö Stenlund
2013-08-27 @ 10:10:55

Helt underbar fin bok som du gjort till Elina. Du är superduper duktig och jag älskar konceptet! :) Massa kramar till dig Bodil.

Svar: Tack Linnéa!Det var roligt att göra boken, men ack så tidskrävande. :D
Det är roligt att du tittar in på bloggen ibland. :)
Jag har en till mindre variant på gång...en beställning...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0