Olika sorters födelsedagar

Jag har gjort ett slipskort till en herre som fyller 32.
Köpte förra veckan märkband, som man vanligtvis använder i skogen för att märka träd mm. Det är de blåa banden som syns bland annat under washitejpen på framsidan.
Jag tycker att det blev snyggt. Kortet är ungefär hälften så stort som det flörra med slips.
Något "manligt" men en hop fyrkanter i olika färger.

Sedan har jag gjort ett påskkort, fast egentligen är det inte ett kort,  i vanlig mening. Cardstocksbas, så det är stort.
Kristinas scrapbooking har en tävling, och jag tänkte skicka in det här bidraget. Jag hittade tyvärr ingen heldundrande inspiration, och gjorde om några gånger, tills detta fick bli mitt slutresultat. Inte pricken över I:et direkt, men ganska nöjd ändå. Tävlingsmomentet är att utgå från en redan färdig skiss/layout, men tolka den på eget sätt. Det fina loivgröna bandet med vita prickar, har jag köpt i USA, och sedan fått det hemskickat av Elina. Detsamma gäller stämpeln på engelska, som översatt säger:
Vi firar helgen med anledning av Jesus. Det fina med den, är att den fungerar ju både till jul och påsk.
Tack Elina för hjälpen!

Påskdagen, som ju är det rätta dagen att önska Glad Påsk, är ju en sorts födelsedag. Både för Kristus, som fick liv igen denna dag, och för hela mänskligheten, som får liv genom denna storslagna händelse.
Tänk om man hade fått vara med när det hände sig...wow...

Nåväl, nu börjar det bli natta här. Försov mig i morse, efter att ha vaknat flera gånger. Klev så upp 10,25. Snabbt att fixa, sedan till kyrkan, något lätt försenad.
Bäst att lägga sig nu, så att jag inte gör om samma fadäs.

Ha det fint, därute!





















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0