Äntligen Alfreds kort!

Min son, Alfred konfirmerades i augusti. Jag gjorde då ett tri-fold-kort till honom, som du sett formen på i tidigare inlägg. NU har jag äntligen fått fota av det och vill gärna visa det.
Kristinas scrapbooking, naturligtvis i södra Sverige, tog hem lite papper med kristna motiv, då jag efterfrågade det. Köpte några olika, varav ett med kors i olika storlekar. Jag valde det allra största till framsidan av kortet.
Det mörggröna skrynkliga papperet som syns under, är en kvarleva från en scrapbookingvinst i Moore 2004.
I min favoritaffär Michaels, hade de en pysseldag med en utlottning av en korg scraps mm. värt 75 dollar. Gissa vem som vann...   :D  :D  :D 
Det smala bokmärket med bilden av Franciscus var för högt för själva stomme till kortet, så jag lät det sticka upp ovanför kortet, då jag inte ville förstöra det. På baksidan (Som inte syns på bilderna) finns ett litet märke följde med asken med korset, där Vatikanens emblem syns. Ville gärna ha med det någonstans och det blev en kul liten detalj.
Det lilla "T", längst ner till höger, är inte ett "T", utan ett Franciscuskors, som jag köpte i Vatikanen när jag var där i Maj. Jag la hans silverkors på papperet och ritade runt, för att sedan klippa. Så det är verkligen Alfreds kors i kortet. Inte alls traditionellt, men oerhört vackert. Det har sina anor från munken Francicsus. Han fick efter mycket tjat, envishet och uthållighet bilda en liten strikt orden med påvens välsignelse. Påven drömde om en liten man som stöttade upp en hel stor katedral, och när han insåg att denne lille man i drömmen var Franciscus, gav han med sig.  :)

Nåväl, här kommer fotona. Håll till godo.

Tack för att du tittade in - Kom gärna tillbaka!

God natt...












Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0