Alfred fyllde 23 år idag!

Min fine son Alfred fyllde 23 år idag och jag har gjort ett kort till honom med en tillhörande liten väska. Inspirationen kommer från Heidi Smith, men jag har ändrat på något mått.
Här är kortet...och väskan...
 
 
Stomme av brun cardstock med framsida av läderpapper som jag embossade med motiv som liknar metallplattor. Skylten textade jag med kalligrafipenna och sedan embossade jag den. Det passade väl med brads som liknar skruvar.
 
Framsidan av kortet, men en mallig kisse som vaktar. Läderpapperet är brunt och inkat med brunt och grått lite oregelbundet för att ge det en begagnad finish.
 
Insidan med två metallplattor. "Play" och "Love". Jag brukar inte välja engelska texter, men till det här kortet passade det väl trots allt. Stansarna på högra sidan kommer från Sizzix Tim Holtz.
 
Den lilla väskan, som enligt Heidis original är en börs, ser mer ut som en portfölj och känns stadig värre. Embossade den i samma mönster som framsidan. Två knappar med linnesnöre som lindats i åttor runt om håller portföljen stängd. bandet (gross grain) sitter fast på baksidan med glue dots. När Alfred konfirmerades fick han en handgjord portfölj som jag köpte på plats i Toscana...så den här passade bra tycker jag. Hans present från mig ligger instoppade i den.
 
Här sitter bandet och väskan på plats och stänger kortet.
 
Från sidan, så ni ser hur det ser ut monterat.
Jag är så nöjd...Hoppas att Alfred också blir det. :D 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0