Lite i efterskott...Eleonoras kort...

Min kära väninna Eleonora, som bor i Märsta har fyllt 81 år, men var då bortrest, och jag passade på att skicka hennes kort till den tillfälliga platsen, så att hon trots allt fick sitt kort den dagen hon fyllde år.
Det blev den överraskning det var tänkt att bli. :)
 
Här är kortet, vilkens modell jag har sett på youtube och länken finns här om ni vill se hur man gör. https://www.youtube.com/watch?v=CLcyVOMX5ec&list=LLeIPpzrj4auHyTwqOSNlThw&index=18&t=2s
 
Och nu när jag ska lägga in bilderna ser jag att jag ju helt knasigt missat att får en helhetsbild av framsidan när det står uppställt. :(
 
Nåväl...kortet får en liten diamantform när det är uppställt, eftersom man viker framsidan utåt och baksidan bakåt. Lite här och var ser ni inkade kanter.
 
Jag stansade ut ett stort hjärta för att få öppningen. Självklat valde jag rosa nyanser från Maja designs Girls and denim. Bandet som sticker fram är underbart skimrande i puderrosa nyans. Det är en rosett man ser sticka ner. (Snacka om hjärnsläpp att fota så klantigt...)
 
Pippin känner ni igen från Stampin Up. "81" är stansar från Stampin Up. Jag stansade först ut och stämplade sedan med embossingdyna och efter det la jag på Perfect Pearls, som skimrar vackert. Det är ett fint pärlemordamm som man "säkrar" genom att spraya vatten över ytan.
 
Bannern kommer också den från Stampin Up men jag textade själv. Jag böjde upp ytterkanterna något.

Blomstans från Stampn Up. Jag mjukade upp bladen från undesidan först varefter jag vände dem och gjorde en liten grop i mitten av blommorna. Blingpärlor ...Jag försökte att fota dem så att även bakgrundspapperets vackra mönster skulle synas. :)
 
Från insidan ser man att basens papper är vackert även där.
 
Det mindre utstansade hjärtat är upphängt på genomskinlig plast, vilket får det att se lite svävande ut till viss del. Här syns rosetten i alla fall när kortet ligger ner.
Jag älskar polkagrispapperet <3 
 
Baksidan härbärgerar hälsningen. Jag klistrade dit den vackra blombården högst upp.
 
 I vanlig ordning märker jag mina alster med en unikumstämpel, som jag hittade i USA för många år sedan. Under den min LillaBodilla-stämpel med min bloggadress.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0