Lena har fyllt 30 år...

...och blev överraskad med ett firande.
Jag fick göra hennes kort och valde att göra det så här:
 
Maja designs papper igen. Den blå färgen har lite sting i sig, vilket jag plockade upp i duvan. Hjärtat i polkarandig kostym är från förra kortets utstansning. Ibland  tar hjärtat oss till andra vägar och nya mål, och ibland tar det oss tillbaka hem, vilket är fallet för Lena, som har bott i Luleå i ungefär ett år men som när hösten och flyttfåglarna drar vidare gör likadant. En de av hjärtat lämnar man oftast kvar efter sig. Vart Anden tar oss är många gånger en öppen fråga.
 
Jeansblått randigt sammetsband fick avsluta framsidan.
 
Insidan med en utskuren träplatta med ett kors och blommor med ramar tyckte jag passade fint här. Jag stansade ut en oval och textade på den. Limmade sedan ihop dem.
Samma blå band under, där hälsningen ska stå.
 
Jag förberedde till beställaren att kunna fästa kortet, som hon ska skriva på. Det är en drös limkuddar på undersidan soma ska passa in över, under och mellan banden.
 
Kuvertet som väl passar med kortets färger.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0