Lelena har fyllt år

Lelena, bördig från ett av Afrikas varma länder fyllde år för några dagar sedan och jag ombads att göra ett kort till henne. Jag valde att stämpla en elefant, då det kändes passande.
 
Kuvertet med det läckra bandet som påminner om strå. Råbandsknop som ligger platt mot underlaget och så stora vingar.
 
Två skimrande orangea ballonger med blingpärlor, som elefanten bär med sig. Tunn lintråd håller ballongerna på plats...och lite lim förstås ;) 
 
Designpapperet hade lite mörka kanter och de utnyttjade jag till bakgrunden och stämplade på två olika sorters gräs. Bakom elefantens rygg kan man ana gräs lite svagt, och där stämplade jag först av på ett kladdpapper, för att få det att se ut som längre i bakgrunden än precis bakom elefanten. Jag använde och invigde min Stamparatus från Stampin Up. Det är ett hjälpmedel, likt Misti, när man ska stämpla motivet i flera steg, eller bara behöver bättra på om stämplingen blir ojämn. Här är det i två steg, då man kan ana örat, munnen mm i svart tryck mot det mörkgrå. Ögat är en genomskinlig pärla från samma företag.
 
Insidans designpapper hör ihop med framsidan och jag tycker att det passar väl för Afrika. Sju små blingpärlor fick dekorera blommorna. Jag använde samma mönsterpapper till min dotters ask som hon fick när hon fyllde 22, om jag minns rätt...några år sedan nu.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0