Två kära vänner har fått sina kort!

Kenth fyllde 54 år i sommar och hans mamma Eleonora fyllde 80 år någon vecka därefter, och Äntligen får jag möjlighet att visa de kort som jag gjort till dem.
 
Kenths kort är ett tredelat screen card med mörkgrön stomme.
 
I mina gömmor hittade jag ett papper med passande motiv, som kommer från Alice i underlandet.
Jag valde klockorna och stansade ut cirkeln som fick en vit platta med små stygn. "K" stansade jag ut i fem lager och embossade i koppar lika många gånger.
 
En stilig herre på klassiskt rutigt papper i grå toner och ett sober grönt band med en enkel knut.
 
På samma manér som den vänstra delen. Man kan ana kaninens klocka på plattan längst bak.
 
Överkanten stansades ut med en "klammer"kantstans.
Baksidan fick hälsningen.
Underdelen stansade jag med en punch från Stampin Up.
 
Kuvertet...
 
Eleonoras kort går självklart i rosa. Fyra delar...
Underdelen stansade jag ut med toppen av en hjärtpunch.
 
Fjärilar pryder överkanten och en vacker dam, som Eleonora själv på första panelen. Papper från Maja design. Lite bling i hatten.
 
"E" 5 lager utstansat och lika många lager embossat. Det prickoga papperet i botten är från Bazzill.
 
Samma princi som på "E".
 
De fina duvorna och blå förjätmigej i form av hjärtan. Rosainkade kanter.
 
Hälsningen på baksidan av kortet.
 
Kuvertet...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0