Lucas blir 11 år

En glad och tuff kille fyller inom kort 11 år. Hans faster är väldigt duktig på att greja med tårtor, och i år önskade han sig en skateboardtårta. Den blev så himla fin!
Jag gjorde ett kort till gossen, men hade varken stämpel eller dies som överensstämde. Dock fick givaren av kortet och jag inspiration när vi flanerade runt Gultzaudden i veckan. Graffiti ligger till grund för kortet, som är lite "smutsigt".
 
Stampin Ups alfabet stansades ut i papper och tejpades fast på bakgrunden. Sprajade med vit färg i hålen. Fönade torrt där färgen smetat ut sig under papperet. Embossade tegelväggen och stansade ut vita bokstäver plus C i samma blå papper som själva kortstommen. Denna bokstav dränktes in med bronssprajen som jag även sprajade över kortet. Sandpapprade lite här och var för att ge ytan av en graffitivägg som använts tidigare. 
 
Här syns skimret i bronsfärgen. Coola brillor. "A" klippte jag sönder, för att den låg över kanten på öppningen.
 
Här syns skarven.
 
Bronsiga detaljer, som för övrigt är samma papper som jag hade i Mailis kort i förra inlägget, i ljusen.
 
Blå bling som jag skavde bort lite färg på.
 
Hälsningen på insidan i vit kalligrafipenna.
 
Här syns hela insidan. Kortet är 4 x 7", vilket gjorde att jag måste göra en speciell vikning, då vanliga cardstock mäter 12"
 
Kuvertet  blev brunt med bronsspraj på.
 
Vackert sidenband som passar ihop.
Birgit
2017-09-10 @ 15:30:12

Det coolaste jag sett på länge.

Svar: :) Tack, olikt mig...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0