Jag ville också göra en pumla...eller två...

Jag är ju med i några grupper på Facebook där det pysslar friskt. I en av dessa grupper såg jag den här pumlan, som jag även såg förra vintern, men då blev det inte av att göra någon. Jag hittade en länk från Samantha Clayton.
Den ser krångligare ut att göra än vad det är, även om det är många moment.
Vad tycks?
 
Jag grävde runt i gamla juliga papper och hittade de här fina.
 
Järneken eller Holly, som det heter på engelska, växer flitigt på Irland, där jag firade jul förra året. <3
 
Lite bling på mittenpartiet, där det står God Jul - Gott Nytt År.
 
Baksidan av järneken är randig i klara friska färger. Här syns de från undersidans håll.
 
Toppen av pumlan har fått lite fyrverkeri och bling. De fyra lockdelarna hålls ihop med hjälp av snöret, varför pumlan kan fyllas med olika godsaker eller kanske en julklapp. Självklart kan man välja att limma ihop locket istället.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0