Grattis syrran!

Som barn ville jag ofta ha en storebror, men jag förstod ju också att det var omöjligt.
Jag  hade dock begåvats med en äldre syster, ca 3,5 år äldre.
En himla retsticka, vilket jag fick känna av redan i tidig ålder.
Med åren kom vi nog att retas allt mindre med varandra...fast jag undrar jag, om JAG retades överhuvudtaget...hm...
Numera ses vi inte så ofta, då vi bor i varsin ände av landet, och jag sällan reser nedåt. Därför är det tur att hon kommer upp till norr oftare.
 
Idag har hon fått ett Grattiskort i alla fall, eftersom hon fyller 56 år.
Jag har svårt att tänka mig att hon om bara fyra år blir 60 år gammal. När jag ser mig omkring i min närmaste omgivning på de som har fyllt 60 år är spännvidden stor på hur de ter sig.
För mig förblir hon nog bara min något äldre syrra...
 
Så här ser hennes kort ut...
 
Jag har använt en stanssats från Stampin Up, som heter Detailed Floral Thinlits Dies. Det är tre olika stansar som finns och jag har använt alla. Diamanter i blommorna från Stampin Up. Plattorna kommer också de från samma ställe. Varmembossade "Grattis" i guld.
 
 Syrran tycker om att sy, och det lilla hänget är en "silkestrådrulle". :) Bandet kommer från Stampin Up.
 
Kortets insidor är stansade för att matcha utsidan.
 
Den vackra pippin är en stans från Spellbinders, som jag nyligt köpt in. Det är tre olika lager papper som jag har limmat ihop. Sedan ligger den fästad i kortet med glue dots, med bara på några punkter, för att ge en liten extra dimension av "liv".
 
 
Här kan man ana tjockleken. Fina små "vattendroppar" har fått ge öga och lite dekoration på vingarna.
 
Plattorna är också stansade med nya dies från Stampin Up. Guldig penna till skriften och så härligt skimrande gröna halvpärlor, som har matchande sättnig som på framsidan.
...och så på lite håll...
Kasnke vill ni också lägga vantarna på fina kort eller askar.
Hör av dig så löser vi det!
maria
2017-03-07 @ 18:06:43
URL: http://easypeacy.blogg.se

Men oj så sött och fint!! :)

Svar: Tack Maria! :)Hur hittade du till min blogg?
Bodil

maria
2017-03-07 @ 18:23:11
URL: http://easypeacy.blogg.se

Det låg på blogg.se framsidan!! :)

Svar: Oj! det var nog första gången...eller så är det alltid så, fast man inte vet om det. :D
Bodil

maria
2017-03-07 @ 21:24:43
URL: http://easypeacy.blogg.se

Hehehe ja jag vet inte riktigt! ;)

Birgit
2017-03-08 @ 06:39:24

Jag retades inte alls, för luften ÄR fri ;-)

Svar: :D
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0