En ny student såg dagens ljus igår!

En son till några fina vänner tog studenten igår, och jag ombads att göra ett kort.
Sonen heter Petri och har både svenskt och finskt påbrå, varför jag försökte få fram blåvitt band, precis som vårt blågula band. Nu gick inte det, så jag valde ett vackert vitt band från Stampin Up.
Han har redan höstens planer klara, och flyttar ner till Uppsala för fortsatta studier.
Jag önskar honom Grattis och Lycka till...
 
Den urfina stämpeln fick komma fram ur garberoden ytterligare en gång. :)
Hans namn och datum på framsidan.
 
Blått, vitt och här är de båda banden tillsammans. Ett vacker vitt cardstock med struktur.
 
Den läckra dien med en luftballong kändes passande, då han redan har husrum i Uppsala. Alltså...upp mot nya mål...
 
Lite blingdekorationer på ballongen. Den är stansad i två lager och ligger på lite kuddar.
 
Diplomet är Tim Holtz - stämplar och deis i ett kit.
 
Kuvertet som försluts med bandet,  och kan enkelt bara skjutas åt sidan, istället för att knyta upp det.
 
En vacker rosett. :)
 
En studenthatt stämplad och handklippt. Hade jag vetat att Petri valde blått sammetband hade jag målet mössan så, men nu blevd et svart.
 
Den ligger på kuddar och har en liten gul platta med en blå bling.
Birgit
2017-06-30 @ 14:58:14

Dina studentaskar är de allra finaste jag har sett!

Svar: :) Tack, men i år blev det bara ett kort, inga askar. Kul att du minns dem ändå.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0